Obec Tismice
Obec Tismice

Aktuality

ÚZEMNÍ ŘÍZENÍ

Datum: 16. 7. 2019

26 RD a 6 BD, včetně technického vybavení LIMUZY

Zápisy do základních škol v Českém Brodě

Datum: 27. 2. 2019

27.2.2019
Dne 26.2.2019 se uskutečnilo v Českém Brodě jednání ohledně problematiky kapacity základních škol. Dubnové zastupitelstvo města bude projednávat návrh na prodloužení dosavadní smlouvy o zajištění povinné školní docházky na ZŠ v Českém Brodě. Mělo by se jednat o smlouvu na 1 rok, přičemž nálady na jednoho žáka vzrostou z dosavadních 2 tis. Kč na cca 5,5 tis. Kč.

Město Český Brod není schopno garantovat dostatečnou kapacitu svých základních škol i v dalších letech, nicméně ústy pana starosty a místostarosty (Klinecký) deklaruje ochotu jednat o možných sdružených investicích na novou výstavbu.

Martina Zdražilová

10.1.2019
Z jednání s představiteli města Český Brod a zástupcem ZŠ Žitomířská vyplynulo, že ZŠ Žitomířská otevře zápis pro školní rok 2019/2020 dne 25. - 26.4.2019 s tím, že k zápisu je umožněno přijít budoucím prvňáčkům z ORP Český Brod, tedy i z Tismic.

M. Zdražilová

DAŇ Z NEMOVITÝCH VĚCÍ 2019 A DŮLEŽITÁ UPOZORNĚNÍ

Datum: 22. 10. 2018

Daň z nemovitých věcí 2019: Přiznání se podává v lednu
Už v lednu je třeba odevzdat přiznání k dani z nemovitých věcí na rok 2019. Podávají ho ti, kdo se v roce 2018 nově stali vlastníkem nějaké nemovitosti. Oficiální termín pro odevzdání přiznání k dani z nemovitých věcí je do 31. ledna 2019.
Přiznání musí podat i lidé, u nichž se změnily „okolnosti rozhodné pro vyměření daně“. Typicky jde např. o kolaudaci stavby, vydání stavebního povolení, ohlášku, digitalizaci, změnu výměr nebo parcelních čísel, změnu druhu pozemku nebo stavby, dobudování přístavby k rodinnému domu, změnu rozlohy pozemku nebo prodej jedné z několika vlastněných nemovitostí.
Přiznání k dani z nemovitých věcí se jako jediné podává dopředu. Blíží se tedy termín pro přiznání na rok 2019. Kdo podal daňové přiznání již dříve a v roce 2018 u něj nedošlo k žádné významné změně, nové přiznání na rok 2019 nepodává.
Na finanční úřad se ale budou muset na začátku roku 2019 (do konce ledna) povinně obrátit lidé, kteří už ve vlastnictví nemají žádnou nemovitost, protože ji (nebo je) v roce 2018 prodali nebo třeba darovali. Kdo má datovou schránku, musí i toto oznámení učinit přes ni.
Když se takto od daně z nemovitých věcí neodhlásíte, může vám v květnu 2019 opět ve schránce „přistát“ složenka k dani z nemovitostí, i když už nemáte daň za co platit. Včasným odhlášením se od placení daně z nemovitých věcí si ale každopádně ušetříte čas a možná i nervy při vysvětlování si celé věci s úředníky.
Více času na podání daňového přiznání za rok 2019 budou mít ti, kdo o zápis o změně vlastnictví do katastru zažádají ještě v roce 2018, ale k zápisu dojde až v roce 2019. Daňové přiznání je v takových případech třeba podat do tří kalendářních měsíců, které následují po měsíci, ve kterém k zápisu došlo.
Daňové přiznání musí v lednu roku 2019 podat nejen ti, kteří v roce 2018 nově nabyli nemovitost. Povinnost se týká například i lidí, kteří loni prodali některou ze svých nemovitostí a stále mají ve vlastnictví další nemovitosti.
Nové daňové přiznání se podává například i u přístaveb k rodinnému domu či k chalupě. Pozor by si měli dát také majitelé pozemků – při změně výměry třeba jen o metr čtvereční je třeba podat nové daňové přiznání.
Naopak daňové přiznání se nepodává v případech, kdy se mění jen výše daně například kvůli rozhodnutí obce o zvýšení místního koeficientu.
Přiznání se podává finančnímu úřadu, v jehož kraji se nemovitost nachází. Pokud tedy máte více nemovitostí a všechny v jednom kraji, podáváte přiznání jen na jeden úřad. Pokud ale máte nemovitosti ve více krajích, podáváte více přiznání. Jedno za každý kraj.
Sazby a koeficienty
Přiznání k dani z nemovitých věcí se skládá ze dvou částí – na jedné se počítá daň za pozemky a na druhé za stavby. Konečnou výši daně určují metry čtvereční vámi vlastněných nemovitostí a následně sazby a koeficienty, které stát pro jednotlivé typy nemovitostí určil. Například za byty a rodinné domy se více platí ve větších městech.
Konečnou výši daně pak svými rozhodnutími o místním koeficientu určují jednotlivé radnice, do jejichž rozpočtů vybrané peníze na dani z nemovitostí míří.
Zmíněné sazby najdete například v pokynech k daňovému přiznání, koeficienty pro „vaše“ město si pak můžete najít ve vyhledávači na webu finanční správy. Na daňovém portálu finanční správy je pak k dispozici průvodce daňovým přiznáním, který podle zadaných údajů rovnou do přiznání sazby a koeficienty za vás vyplňuje.
Jaké hrozí pokuty?
Pokuta ve výši 0,05 procenta z výše daně za každý den prodlení se začíná počítat šestý pracovní den po uplynutí lhůty pro podání, tedy až od 8. února. Jen ten, kdo by přiznání neodevzdal ani po výzvě, dostane pokutu v minimální výši 500 korun.
Pozor by si měli dát majitelé aktivních datových schránek, ti musejí přiznání podat elektronicky (řádné a dodatečné). Pokud poplatník podá daňové přiznání k dani z nemovitých věcí jinak než elektronicky, hrozí mu pokuta v minimální výši 2000,- Kč.
Platí se později
Termín pro platbu samotné daně z nemovitých věcí trvá pro většinu poplatníků až do 31. května 2019. Kdo platí více jak pět tisíc korun, může částku rozdělit a druhou polovinu zaplatit do konce listopadu. Zemědělci a chovatelé ryb mají termín do 31. srpna a do 30. listopadu.
Finanční úřady budou v květnu roku 2019 posílat složenky s aktuální výší daně z nemovitých věcí. Majitelé datových schránek informaci obdrží elektronicky. Možné je zažádat také o zaslání platebních údajů na e-mail. O to je třeba požádat do poloviny března. E-mail s platebními údaji pak nahradí složenku. V e-mailu bude i QR kód s platbou.
Zaplatit je možné také přes SIPO. O to musíte na finančním úřadě zažádat do konce ledna. O obě tyto možnosti, které se vzájemně vylučují, je třeba zažádat na finančním úřadě na připravených tiskopisech (SIPO, e-mail).
V případě, že někomu vyjde daň na méně než 30 korun, platit ji nemusí. Výjimku tvoří spoluvlastnické podíly na pozemcích, ze kterých se daň předepisuje vždy, a to v minimální výši 50 korun.

KALKULAČKA DANĚ Z NEMOVITÝCH VĚCÍ:
www.daneelektronicky.cz

OBEC TISMICE PRODÁVÁ PALIVOVÉ DŘÍVÍ - SAMOVÝROBA

Datum: 2. 10. 2018

Vážení spoluobčané, především vám, místním obyvatelům Tismic a Limuz (v případě nezájmu mohou být uspokojeni i "přespolní") je určena možnost samovýroby (samotěžby) palivového dříví v obecním lese v Tismicích.

Máte-li o samovýrobu zájem, jste ochotni a schopni kmeny bezpečně pokácet, kontaktujte OÚ Tismice: 321 622 429 nebo: ou.tismice@volny.cz.

Podmínkou samovýroby je uzavření Smlouvy (viz. příloha) a to po předchozím jednání s odborným lesním hospodářem.

Ceny palivového dříví stanovené Zastupitelstvem obce Tismice dne 24.9.2018:

palivové dříví měkké 100,- Kč bez DPH za pmr

palivové dříví tvrdé 200,- Kč bez DPH za pmr
(prostorový metr rovnaný)

#

POZEMKOVÉ ÚPRAVY V TISMICÍCH

Datum: 29. 5. 2018

Čtěte v samostatné odrážce KOMPLEXNÍ POZEMKOVÉ ÚPRAVY

Nový dokumentární film o Marii Terezii vévodkyni savojské - neděle 26. 2. 2017 na ČT 2

Datum: 5. 2. 2017

Vážené dámy a pánové,
jsem rád, že Vás mohu informovat o dokumentárním filmu (délka 27 minut), který je věnován Marii Terezii vévodkyni savojské, dceři knížete Jana Adama z Liechtensteinu. Pořad bude odvysílán na ČT2 v neděli 26. února 2017 v pořadu Cesty víry, asi ve 12.30 (televizní program ještě není upřesněn).

V dokumentárním filmu vystoupí přední čeští historici z Univerzity Karlovy, kteří diváky seznámí se životem a dílem vévodkyně savojské, která se stala skutečnou dobrodějkou na středočeských panstvích Liechtensteinů, zejména na Černokostelecku. Řada zajímavých informací o jejím životě bude zveřejněna poprvé. V pořadu vystoupí i lichtenštejnský vládnoucí kníže Hans-Adam II.

Dne 20. února 2017 si připomeneme 245. výročí úmrtí velkorysé a štědré mecenášky. Mimo jiné zavedla povinnou bezplatnou školní docházku na svých panstvích o mnoho dříve, než Marie Terezie a vybudovala dobře fungující sociální systém. Zasloužila se o obnovu třicetiletou válkou těžce postiženého černokosteleckého panství, o opravu nebo postavení nových kostelů a o vybudování mariánského poutního místa v Tismicích u Českého Brodu.

Ve Vídni založila Savojskou rytířskou akademii, která ve své době měla vyšší kvalitativní úroveň, než vídeňská univerzita a založila zde i Dům savojských dam pro 20 chudých šlechtických dívek (polovina míst byla určena pro dívky z Českého království). V podpoře veřejných projektů a sociálních služeb pokračovali a pokračují další členové rodu Liechtensteinů dodnes.

Více informací o Marii Terezii savojské, které byla věnována výstava v městském muzeu v Kostelci nad černými lesy v létě 2012, naleznete také ve zpravodaji Česko-Lichtenštejnsko DNES č. 3/2012: http://www.hs-liechtenstein.cz/newsletter_3_2012cz2.pdf

Ing. Pavel Juřík
Historický spolek Liechtenstein

Povinnosti provozovatelů kotlů na pevná paliva

Datum: 1. 11. 2016

Informace pro občany týkající se povinnosti "Kontroly technického stavu a provozu zdroje vytápění na tuhá paliva" naleznete v sekci "Důležité odkazy"

#

Virtuální prohlídka kostela "Račte vstoupit."

Datum: 21. 9. 2016

Vážení čtenáři obecních stránek.
V sekci Kostel na Nebevzetí Panny Marie naleznete vstupní "vrátka" do kostela.

FOTO - RYBOVA MŠE VÁNOČNÍ V TISMICÍCH

Datum: 22. 12. 2015

Na níže uvedeném odkaze naleznete fotografie z koncertu plného krásné sváteční atmosféry.
Zdroj: ZUŠ Český Brod

Pravidla pro údržbu a výstavbu sjezdů a nájezdů na území obce Tismice

Datum: 16. 4. 2015

Zastupitelstvo obce schválilo pravidla pro výstavbu a údržbu vjezdů k nemovitostem. Pravidla platí pro vlastníky nemovitostí v k.ú. Tismice a k.ú. Limuzy. Pravidla jsou určena pro budování novostaveb i pro údržbu stávajících příjezdů k domům.
(oú)

Co mám dělat, když si měním adresu trvalého pobytu?

Datum: 9. 10. 2014

Více naleznete také v sekci DŮLEŽITÉ ODKAZY

Co mám dělat, když si měním adresu trvalého pobytu?

Už od poloviny roku 2012 se můžete spolehnout na tzv. základní registry, které zajišťují, že už nemusíte obíhat všechny úřady a hlásit změnu na každém úřadě zvlášť. Většina úřadů si data, která potřebuje, předává díky registrům mezi sebou automaticky.
Následujícím textem nás provede Jan Novák.
První krok – místně příslušný obecní úřad. Jan Novák se přestěhoval. Jeho první zastávkou je obecní úřad v místě nového trvalého pobytu. Vyplní tam a podepíše přihlašovací lístek k trvalému pobytu. Předloží platný občanský průkaz a doklad, který ho opravňuje užívat byt nebo dům (např. výpis z katastru nemovitostí, kupní smlouvu, nájemní smlouvu) anebo úředně ověřené písemné potvrzení oprávněné osoby (např. majitele nemovitosti) o souhlasu s ohlášením změny místa trvalého pobytu a opět doklad, který to dokazuje (např. výpis z katastru nemovitostí). Úředně ověřené potvrzení se nevyžaduje v případě, že oprávněná osoba potvrdí svůj souhlas na přihlašovacím tiskopisu přímo na úřadu a předloží i doklad o oprávněnosti užívání bytu či domu.

Katastrální úřad
Na katastrální úřad nemusí Jan Novák nic oznamovat. Data si tento úřad aktualizuje automaticky. Správnost nové adresy je možné ověřit na veřejném portále Českého úřadu zeměměřického a katastrálního v sekci „Nahlížení do katastru nemovitostí“ http://nahlizenidokn.cuzk.cz/.

Zdravotní pojišťovna.
I když jsou k základním registrům připojeny všechny tuzemské zdravotní pojišťovny, stále však platí pro Jana Nováka oznamovací povinnost dle zákona o veřejném zdravotním pojištění. Musí tedy do 30 dnů od přestěhování tuto změnu své pojišťovně oznámit bez ohledu na to, zda pojišťovna provede změnu sama.

Finanční úřad
Všechny finanční úřady jsou k základním registrům napojeny. Dejte ale pozor na to, že finanční úřady rozlišují, zda v daňovém řízení je daňový subjekt (v našem případě Jan Novák) registrován či nikoliv. Pokud Jan Novák není registrován, postupuje finanční úřad podle daňového řádu. Tedy původně místně příslušný finanční úřad zašle Janu Novákovi oznámení o změně místní příslušnosti (uvede, u kterého územního pracoviště příslušného finančního úřadu bude uložen jeho daňový spis). Pokud se však jedná o registrovaný daňový subjekt, vydá finanční úřad rozhodnutí o stanovení data konce místní příslušnosti a teprve tímto datem, tedy dnem výslovně uvedeným v tomto rozhodnutí, přechází místní příslušnost na finanční úřad podle nové adresy trvalého pobytu.

Řidičský průkaz a registr vozidel.
Řidičský průkaz:
Pokud Jan Novák mění adresu trvalého pobytu v rámci jedné obce, nemá povinnost tuto změnu oznamovat.
Jestli se však Jan Novák stěhuje z jedné obce do druhé (v praxi častější případ), musí tuto změnu nahlásit do pěti pracovních dnů na příslušném obecním úřadu obce s rozšířenou působností tam, kam se přestěhoval. Za změnu údajů v řidičském průkaze zaplatí správní poplatek ve výši padesáti korun.
Registr vozidel:
Jestli Jan Novák vlastní automobil, bude ho čekat také cesta na registr vozidel a v případě stěhování do jiného kraje i výměna registračních značek. Změnu je potřeba nahlásit nejpozději do 10 pracovních dnů od doby změny adresy trvalého pobytu. Na správní poplatek si opět přichystá padesát korun. Následně bude vydáno nové osvědčení o registraci vozidla.
Při stěhování na území jiného kraje obdrží i nové registrační značky s danou krajskou příslušností. Správní poplatky činí 100 Kč (50 Kč za změnu pobytu a 50 Kč za změnu registrační značky). Samotné vydání registračních značek je pak zdarma.

Úřad práce.
V oblasti státní sociální podpory (rodičovský příspěvek; přídavek na dítě; příspěvek na bydlení; porodné; pohřebné; dávky pěstounské péče; dávky pro osoby se zdravotním postižením atd.) získávají úřady práce údaje automaticky – vše si zkontrolují a evidují sami.
Jestliže jde ale o další agendy (pomoc v hmotné nouzi; podporu v nezaměstnanosti apod.), tam má z technických důvodů Jan Novák povinnost nahlásit změnu příslušnému kontaktnímu pracovišti úřadu práce.

Živnostenský úřad.
Živnostenskému úřadu nemusí Jan Novák, pokud podniká, žádnou změnu hlásit. Správnost nové adresy si může Jan Novák ověřit na veřejném portálu Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky – http://www.rzp.cz/cgi-bin/aps_cacheWEB.sh?VSS_SERV=ZVWSBJFND.

Co s sebou?
Starý řidičský průkaz
Občanský průkaz
Pasovou fotografii
Co s sebou?
Velký i malý technický průkaz
Potvrzení o pojištění (zelenou kartu)
Potvrzení o technické kontrole
Obě registrační značky z vozidla
(v případě stěhování do jiného kraje)

Česká správa sociálního zabezpečení.
V případě, že Jan Novák pobírá důchod, musí změnu nahlásit sám. Způsob hlášení změny u příjemců důchodu závisí na způsobu výplaty důchodu, tj. zda v hotovosti na pobočce pošty nebo na účet u peněžního ústavu.
1. Jan Novák pobírá důchod na poště
Pokud Janu Novákovi ČSSZ vyplácí důchod prostřednictvím pošty, změnu nahlásí na kterékoli poště, která převede výplatu důchodu na poštu v novém místě trvalého pobytu a následně změnu adresy ohlásí ČSSZ.
2. Jan Novák pobírá důchod na účet u banky
Změnu musí Jan Novák nahlásit sám – třeba formou vlastnoručně podepsaného dopisu, v němž uvede svoje rodné číslo a novou adresu trvalého pobytu. Ten musí poslat na adresu ČSSZ, Křížová 25, Praha 5, 225 08. Je možné však také použít formulář, který je k dispozici na webových stránkách ČSSZ a také na okresních správách sociálního zabezpečení.
Oznámení o změně je možné poslat též v elektronické podobě podepsaným uznávaným elektronickým podpisem na adresu e-podatelny: posta@cssz.cz nebo datovou zprávou přes informační systém datových schránek do datové schránky ČSSZ: ID 49kaiq3.
Jestli Jan Novák pobírá důchod a bydlí v cizině, musí oznámit změnu adresy buďto písemnou formou vlastnoručně podepsaného dopisu, který zašle na výše uvedenou adresu ČSSZ (s tím, že do adresy připíše Oddělení výplat důchodů v oblasti mezinárodních důchodových agend), nebo na výše uvedený e-mail či datovou schránku.
Další instituce, kam Jan Novák musí zatím změnu trvalého pobytu hlásit.

Jan Novák musí změnu i nadále ohlašovat především nestátním (komerčním) subjektům.
Jde především o:
 banky (či jiné finanční společnosti, kde má Jan Novák např. úvěr),
 dodavatele elektrické energie,
 plynárny,
 komerční pojišťovny, u kterých má pojistku,
 ošetřujícího lékaře, zubaře,
 zaměstnavatele či školu,
 poštu (v případě SIPO, placení televizních a rozhlasových poplatků),
 telefonního operátora, atd.

Připravujeme možnost, že i komerční subjekty budou napojeny na základní registry a občanům se tak v případě změny adresy trvalého pobytu zase o něco zjednoduší komunikace nejenom s orgány státní správy, ale rovněž i s komerčními subjekty.

DŮLEŽITÉ KONTAKTY - BEZPEČNOST, PÉČE O VAŠE BLÍZKÉ

Datum: 15. 5. 2014

viz. přílohy nebo sekce Důležité odkazy

Povodňový plán

Veřejná sbírka

VEŘEJNÁ SBÍRKA NA POŘÍZENÍ PÍŠŤALOVÝCH VARHAN PRO TISMICKOU BAZILIKU

úč.č.: 2101623783/2010

majitel účtu: obec Tismice

https://ib.fio.cz/ib/transparent?a=2101623783

Info e-mailem

Novinky e-mailem

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1
1
2

Mapová aplikace

TopGis mapová aplikace obce Tismice

Fůra sena

Fůra sena